|
Migros Tedarikçileriyle Internet'te Buluşuyor
Türkiye'nin perakende devi Migros, B2B projesi "b2b.migros.com
tr" yi hizmete soktu.
Türkiye'nin somut sonuçlar ve faydalar doğuran ilk kurumlararası sanal ticaret
platformu olan Migros B2B Projesi, 26 Haziran 2001, Salı günü düzenlenen
bir basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı.
Toplantıda konuşan Migros Genel Müdürü Oktay Irsıdar, global ölçekte
rekabet edebilen çağdaş bir kurum olma yolunda B2B projesine büyük önem
verdiklerini kaydetti. Irsıdar, "2003 yılı sonunda B2B üzerinden verilen
siparişlerin 1 milyar dolara ulaşmasını, ticaret hacmimizin %80'ini oluşturan
tedarikçilerimizin B2B'ye katılımını hedefliyoruz. Sanırım bu rakamlar, projeye
verdiğimiz önemin boyutları konusunda yeterli ölçüde bir kanıt
oluşturuyor" dedi. Bu yılın sonuna kadar ise Migros'un ticaret hacminin
%35'ini gerçekleştiren tedarikçi firmaların B2B'ye katılımlarının
gerçekleşeceğini vurgulayan Irsıdar, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Henüz yılın ilk yarısındayken bu hedefe büyük ölçüde ulaşmış olmamız
bizi, projenin başarısı konusunda cesaretlendirdi. 434 mağazası ile hizmet
veren Migros'u, Türkiye'nin bilgiyi en iyi işleyebilen, maliyetlerinden en iyi
tasarrufu sağlayabilen ve iş ortaklarına karşı en şeffaf ve en adil kurumuna
dönüştürecek bu projenin, diğer kurumlar için de örnek teşkil edeceğine
inanıyoruz. Migros olarak, birlikte çalıştığımız tedarikçi firmaları bu projeye
dahil olma konusunda teşvik ederken, bu alanda edindiğimiz know-how'ı, İnternet
üzerinde benzer tedarik süreci platformu kurmak isteyen diğer kurumlara da
açıyor olacağız. Irsıdar, bir soru üzerine, Migros tedarik zincirinde 5
bin mal veren kuruluşun bulunduğunu belirterek "Migros, meyve ve sebze
gibi mevsime göre değişen tedarikcilerle de çalışıyor. Ancak bunlar geçici
olduğu için, B2B sistemine katmayı düşünmüyoruz. Şu an 100 önemli tedarikci B2B
sistemine girdi. Bu sayı sürekli artıyor" dedi.
Toplantıda projenin detaylarına değinen Migros Otomasyon Müdürü Cihan
Esassolak ise, Migros'un beşbin kadar tedarikçi firmayla çalıştığını
belirterek, "Hedefimiz orta vadede tüm bu firmaları B2B sürecine dahil
etmek" diye konuştu. Bunun için planlarında, bilgisayarı olmayan Migros
tedarikçilerine bir kampanya ile bedava bilgisayar ve İnternet bağlantısı
dağıtmanın bile olduğunu kaydeden Esassolak, "Migros olarak, böyle bir
kampanya için harcayacağımız paranın katbekat fazlasını, bu firmaların B2B
tedarik zincirimize katılmasından elde edeceğimiz maliyet düşüşlerinden
kazanacağımızı hesaplıyoruz" dedi. B2B projesi ile Türkiye'de
gerçek bir misyon üstlendiklerini kaydeden Cihan Esassolak, şunları
söyledi: "Biz B2B'yi Türkiye'de sektör bağımsız olarak, firmaların tedarik
süreçlerini yönetmek üzere kullanacakları vazgeçilmez bir platform olarak
tasarladık. Migros'un burada elde ettiği ve edeceği başarılar, misyonumuzun
somut bir örneğini oluşturacak. Bu projenin teknolojik altyapısının
oluşturulmasında ve başarıya ulaşmasında önemli rol oynayan iş ortaklarımız
Obase ve Koç.net'e katkılarından dolayı teşekkür ederim." 'Yok satmak' ve
'stok fazlası' tarih oluyor"
Migros'un tedarikçileriyle olan tüm ilişkisini ve müşteri bilgilerini İnternet
üzerine taşıyan B2B projesi, Migros ve tedarikçileri arasındaki sipariş
verme, sevkiyat, faturalama ve stok yönetimi gibi uygulamaların elektronik
platforma entegre edilmesi temeline dayanıyor. Uygulamanın ana hedefinde ise iş
verimliliğinin artırılması, tedarik sürecinin kısaltılması ve maliyetlerin
düşürülmesi yatıyor.
>Migros B2B Projesi'nin işleyişi ve somut
getirileri:
- Teknolojik altyapıda Türk mağazacılık sektörünün uzman
kuruluşu Obase yazılımlarına, İnternet altyapısında ise Koç.net platformuna dayanan
B2B projesi kapsamında Migros, veriambarını b2b.migros.com.tr adresinde
tedarikçilerine açıyor.
- Migros mağazalarındaki iş akışlarını İnternet üzerinden
anbean takip edebilen tedarikçi firmalar, iş stratejilerini bu doğrultuda
yeniden belirleyerek çok daha sistemli ve ileri görüşlü hareket etme fırsatı
yakalıyor.
- Fatura, stok, sipariş, fiyat, hesap ve ödeme takip
işlemlerinin İnternet ortamında gerçekleştirilmesiyle zamandan ve işgücünden
tasarruf sağlanıyor. Fatura akışı hızlandırılıyor ve hata oranı azaltılıyor.
- Tedarikçi firma, Türkiye'nin tüm Migros mağazalarındaki
ürün portföylerini, hangi mağazada ne kadar stok olduğunu, hangi ürünün hangi
zaman aralığında ne kadar satıldığı gibi bilgileri anında görebiliyor. Bu
bilgilerle firma;
- Etkin pazarlama ve satış stratejileri oluşturabiliyor
- Promosyon stratejilerini gözden geçirebiliyor
- Tüketici tepkilerini en kısa sürede alabiliyor
- Üretim planlamalarını ve stok kontrollerini bu detaylı
bilgiler doğrultusunda hazırlayan firmalar, 'stok fazlası' ifadesini
gündemlerinden çıkarıyor.
- Tedarikçi firma, stokları tükenme seviyesine yaklaştıkça
telefon, faks, e-posta ya da cep telefonu mesajı aracılığı ile uyarılıyor.
Malın tükenmeden mağazaya ulaştırılması ile 'yok satmalar' önleniyor.
- Teslim sürecinin kısalması ile Migros mağazaları içindeki
işlemler, disiplinli bir şekilde yerine getiriliyor.
- Değer yaratma, iş süreçlerinin geliştirilmesi, tedarik
zincirlerinin genişletilmesi ve hızlı iletişim de diğer artılar olarak öne
çıkıyor.
Migros'un
B2B sitesini ziyaret etmek için www.b2b.migros.com.tr
(www.rozika.com) / Ağustos-2001