Migros Tedarikçileriyle Internet'te Buluşuyor
Türkiye'nin perakende devi Migros, B2B projesi "b2b.migros.com tr" yi hizmete soktu.

Türkiye'nin somut sonuçlar ve faydalar doğuran ilk kurumlararası sanal ticaret platformu olan Migros B2B Projesi, 26 Haziran 2001, Salı günü düzenlenen bir basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı.

Toplantıda konuşan Migros Genel Müdürü Oktay Irsıdar, global ölçekte rekabet edebilen çağdaş bir kurum olma yolunda B2B projesine büyük önem verdiklerini kaydetti. Irsıdar, "2003 yılı sonunda B2B üzerinden verilen siparişlerin 1 milyar dolara ulaşmasını, ticaret hacmimizin %80'ini oluşturan tedarikçilerimizin B2B'ye katılımını hedefliyoruz. Sanırım bu rakamlar, projeye verdiğimiz önemin boyutları konusunda yeterli ölçüde bir kanıt oluşturuyor" dedi. Bu yılın sonuna kadar ise Migros'un ticaret hacminin %35'ini gerçekleştiren tedarikçi firmaların B2B'ye katılımlarının gerçekleşeceğini vurgulayan Irsıdar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Henüz yılın ilk yarısındayken bu hedefe büyük ölçüde ulaşmış olmamız bizi, projenin başarısı konusunda cesaretlendirdi. 434 mağazası ile hizmet veren Migros'u, Türkiye'nin bilgiyi en iyi işleyebilen, maliyetlerinden en iyi tasarrufu sağlayabilen ve iş ortaklarına karşı en şeffaf ve en adil kurumuna dönüştürecek bu projenin, diğer kurumlar için de örnek teşkil edeceğine inanıyoruz. Migros olarak, birlikte çalıştığımız tedarikçi firmaları bu projeye dahil olma konusunda teşvik ederken, bu alanda edindiğimiz know-how'ı, İnternet üzerinde benzer tedarik süreci platformu kurmak isteyen diğer kurumlara da açıyor olacağız. Irsıdar, bir soru üzerine, Migros tedarik zincirinde 5 bin mal veren kuruluşun bulunduğunu belirterek "Migros, meyve ve sebze gibi mevsime göre değişen tedarikcilerle de çalışıyor. Ancak bunlar geçici olduğu için, B2B sistemine katmayı düşünmüyoruz. Şu an 100 önemli tedarikci B2B sistemine girdi. Bu sayı sürekli artıyor" dedi.

Toplantıda projenin detaylarına değinen Migros Otomasyon Müdürü Cihan Esassolak ise, Migros'un beşbin kadar tedarikçi firmayla çalıştığını belirterek, "Hedefimiz orta vadede tüm bu firmaları B2B sürecine dahil etmek" diye konuştu. Bunun için planlarında, bilgisayarı olmayan Migros tedarikçilerine bir kampanya ile bedava bilgisayar ve İnternet bağlantısı dağıtmanın bile olduğunu kaydeden Esassolak, "Migros olarak, böyle bir kampanya için harcayacağımız paranın katbekat fazlasını, bu firmaların B2B tedarik zincirimize katılmasından elde edeceğimiz maliyet düşüşlerinden kazanacağımızı hesaplıyoruz" dedi. B2B projesi ile Türkiye'de gerçek bir misyon üstlendiklerini kaydeden Cihan Esassolak, şunları söyledi: "Biz B2B'yi Türkiye'de sektör bağımsız olarak, firmaların tedarik süreçlerini yönetmek üzere kullanacakları vazgeçilmez bir platform olarak tasarladık. Migros'un burada elde ettiği ve edeceği başarılar, misyonumuzun somut bir örneğini oluşturacak. Bu projenin teknolojik altyapısının oluşturulmasında ve başarıya ulaşmasında önemli rol oynayan iş ortaklarımız Obase ve Koç.net'e katkılarından dolayı teşekkür ederim." 'Yok satmak' ve 'stok fazlası' tarih oluyor"

Migros'un tedarikçileriyle olan tüm ilişkisini ve müşteri bilgilerini İnternet üzerine taşıyan B2B projesi, Migros ve tedarikçileri arasındaki sipariş verme, sevkiyat, faturalama ve stok yönetimi gibi uygulamaların elektronik platforma entegre edilmesi temeline dayanıyor. Uygulamanın ana hedefinde ise iş verimliliğinin artırılması, tedarik sürecinin kısaltılması ve maliyetlerin düşürülmesi yatıyor.

>Migros B2B Projesi'nin işleyişi ve somut getirileri:
- Teknolojik altyapıda Türk mağazacılık sektörünün uzman kuruluşu Obase yazılımlarına, İnternet altyapısında ise Koç.net platformuna dayanan B2B projesi kapsamında Migros, veriambarını b2b.migros.com.tr adresinde tedarikçilerine açıyor.
- Migros mağazalarındaki iş akışlarını İnternet üzerinden anbean takip edebilen tedarikçi firmalar, iş stratejilerini bu doğrultuda yeniden belirleyerek çok daha sistemli ve ileri görüşlü hareket etme fırsatı yakalıyor.
- Fatura, stok, sipariş, fiyat, hesap ve ödeme takip işlemlerinin İnternet ortamında gerçekleştirilmesiyle zamandan ve işgücünden tasarruf sağlanıyor. Fatura akışı hızlandırılıyor ve hata oranı azaltılıyor.
- Tedarikçi firma, Türkiye'nin tüm Migros mağazalarındaki ürün portföylerini, hangi mağazada ne kadar stok olduğunu, hangi ürünün hangi zaman aralığında ne kadar satıldığı gibi bilgileri anında görebiliyor. Bu bilgilerle firma;
- Etkin pazarlama ve satış stratejileri oluşturabiliyor
- Promosyon stratejilerini gözden geçirebiliyor
- Tüketici tepkilerini en kısa sürede alabiliyor
- Üretim planlamalarını ve stok kontrollerini bu detaylı bilgiler doğrultusunda hazırlayan firmalar, 'stok fazlası' ifadesini gündemlerinden çıkarıyor.
- Tedarikçi firma, stokları tükenme seviyesine yaklaştıkça telefon, faks, e-posta ya da cep telefonu mesajı aracılığı ile uyarılıyor. Malın tükenmeden mağazaya ulaştırılması ile 'yok satmalar' önleniyor.
- Teslim sürecinin kısalması ile Migros mağazaları içindeki işlemler, disiplinli bir şekilde yerine getiriliyor.
- Değer yaratma, iş süreçlerinin geliştirilmesi, tedarik zincirlerinin genişletilmesi ve hızlı iletişim de diğer artılar olarak öne çıkıyor.

Migros'un B2B sitesini ziyaret etmek için www.b2b.migros.com.tr

                                                                                    (www.rozika.com) / Ağustos-2001

Geri Dön