Müşteri Analizi
Tanım
  • Kademe raporları, ürüne ait;
  • Üründen alan Migros Club kartlı tüketici sayısı,
  • alışveriş sayısı,
  • satış miktarı,
  • ciro,
  • alışveriş sıklığı,
  • alışveriş ağırlığı
  • ve penetrasyon ile ilgili bilgilerin alınabileceği raporlardır.

Raporları ürün/alt ürün sınıfı/ ürün sınıfı/ ürün grubu /ürün ana grup detayında dallandırmak mümkündür.

Ürün-Müşteri Analizi raporunda yukarıdaki bilgilerin ürün bazında detayı alınmaktadır.

AltSınıf-Müşteri Analizi raporunda yukarıdaki bilgiler firma ürünlerinin yer aldığı ürün alt sınıfı/alt sınıflar kırılımında alınmaktadır.

Sınıf-Müşteri Analizi raporu çalıştırıldığında yukarıdaki bilgiler firma ürünlerinin yer aldığı ürün sınıfı/ sınıflar kırılımında alınmaktadır.

Grup-Müşteri Analizi raporu çalıştırıldığında yukarıdaki bilgiler firma ürünlerinin yer aldığı ürün grubu/ gruplar kırılımında alınmaktadır.

AnaGrup-Müşteri Analizi raporu çalıştırıldığında yukarıdaki bilgiler firma ürünlerinin yer aldığı ürün ana grubu kırılımında alınmaktadır.

Raporların çalıştırılması:

  • Ay seçiminde, analizin yapılmak istendiği ay seçilir. Birden fazla ay seçildiğinde o aylarla ilgili kümüle bilgiler elde edilir. Seçim zorunludur.
  • Bölge detayında sorgulama yapılmak istenirse lokasyon seçimi yapılır. Lokasyon seçimi yapılmazsa tüm bölgeler analize dahil edilmiş olur.
  • Ürün seçiminde, analizi yapılmak istenen ürünler veya ürünlerin dahil olduğu anagrup/grup/sınıf/altsınıf seçilir. Seçim zorunludur.

Rapor adının belirttiği ürün seviyesinin alt seviyesine inmek mümkün değildir. Örnek: Sınıf müşteri analizi raporunda alt sınıf seçimi yapılamamaktadır.

Raporlarda hangi seviye seçilirse seçilsin, çıktılar raporun adında belirtilen seviyede alınabilmektedir.

Örnek: Sınıf seviyesinde seçim yapılırsa firmanın o sınıfta yer alan tüm ürünleri ile ilgili bilgiler ürün detayında gelmektedir.

Grup-Müşteri analizinde hangi seviye seçilirse seçilsin çıktı grup detayında omaktadır.

  • Satıcı seçiminde analizi yapılmak istenen ürüne ait satıcılar seçilir. Seçim zorunludur.

Çıktıların Yorumlanması:

*Tüm datalar, Migros Club kartlı müşteriye aittir. Migros Club kartlı satışlar, tüm satışların yaklaşık %80’ini oluşturmaktadır.

Tüketici Sayısı: Seçilen dönemde, belirtilen bölgeden, belirtilen ürün(ler)den alan farklı müşteri sayısı

Satış Miktarı: Seçilen dönemde, belirtilen bölgede, seçilen ürün(ler)den kartlı satılan miktar

Satış (Ciro): Kartlı müşterilerin seçilen dönemde, belirtilen bölgede, seçilen ürün(ler)e ödedikleri tutar (brüt)

Alışveriş Sayısı: Seçilen dönemde, belirtilen bölgede, seçilen ürün(ler)i alan tüketicinin ürünü kaç alışverişte aldığı

Alışveriş Sıklığı: Seçilen dönemde, belirtilen bölgedeki kartlı müşterilerin ürünü ortalama kaç günde bir aldıkları

Alışveriş Ağırlığı: Seçilen dönemde, belirtilen bölgedeki seçilen ürün(ler)ün 1 sepette ortalama kaç adet/kg bulunduğu (Satış Miktarı / Alışveriş Sayısı)

Müşteri Sayısı (Penetrasyon): Seçilen dönemde, belirtilen bölgede, seçilen ürün(ler)den alan kartlı müşterilerin toplam kartlı müşteriler içindeki payı

Ürün-Alt sınıf ve Sınıf Sorguları için;

Ürünü alan kartlı tüketici sayısı / Ürünün bulunduğu sınıfta alışveriş yapan kartlı müşteri sayısı

Grup Sorguları için;

Ürünü alan kartlı tüketici sayısı / Seçilen gruptan alışveriş yapan kartlı müşteri sayısı

Ana Grup Sorguları için;

Ürünü alan kartlı tüketici sayısı / Seçilen ana gruptan alışveriş yapan kartlı müşteri sayısı

Satış Olan Mağaza Sayısı: Seçilen dönemde, belirtilen bölgede, seçilen ürün(ler)ün satıldığı Migros mağazaları sayısıdır.

SÖZLÜK

B2B - Business-to-Business. Internet Ortamında firmalararası (İşden-işe) kullanıma yönelik olan uygulamalar, siteler.

B2C - Business-to-Consumer. Internet ortamında firmaların ürün ve hizmetlerini tüketicilere sunmuş olduğu (İşden-tüketiciye) uygulamalar, siteler.

B2B Exchange
B2B exchanges çok çeşitli yollarla kategorize edilebilir. Bunları ilk olarak "yatay" ve "dikey" olarak ayıracak olursak :

  • Horizontal Exchanges (Yatay Değiştirmeler) : Yatay değiştirmeler şirketlere değişik fonksiyonel alanlarda ve çok geniş bir endüstriyi kapsayan web olanakları sağlamaktadır. Yatay değiştirmeler lojistik, İnsan Kaynakları hizmetleri, reklam ve diğer fonksiyonel alanlarda şirketlere yardımcı olmaktadır.
  • Vertical Exchanges (Dikey Değiştirmeler) : Dikey değiştirmeler spesifik bir sektörün belirli ihtiyaçlarını sağlamak amacıyla yaratılmıştır. Dikey değiştirmeler metal, kimya, kağıt, tarım, perakendecilik v.b. sektörlerde uygulanmaktadır.

B2B exchanges aynı zamanda alıcı merkezli, satıcı merkezli ve tarafsız (nötr) olmak üzere 3 gruba ayrılabilir:

  • Alıcı Merkezli Değiştirmeler : Birçok satıcıyı bir yada birkaç alıcıya bağlar. Çoğu zaman spesifik veya standardize edilmiş ürün ve hizmetleri içerir.
  • Satıcı Merkezli Değiştirmeler : Bir yada birkaç satıcıyı birçok alıcıya bağlar. Bu pazarlar belki de eldeki stok fazlalıklarını tüketmek amacıyla yaratılmıştır.
  • Tarafsız (Nötr) Değiştirmeler : Bunlar, alıcı yada satıcı merkezli olmaksızın yaratılan dengelenmiş işlem ortamlarıdır. eSteel ve PlasticsNet bunlara örnek olarak verilebilir.

B2B exchanges son olarak destekledikleri işlem tiplerine göre 3 grupta sınıflandırılabilir

  • Kataloglar : Alıcıların, satıcıların yaratacağı elektronik kataloglardan satın almalarını sağlar.
  • Açık Arttırma : Bir satıcıyı birçok alıcıya bağlar. Genelde ürün yada hizmetleri sağlamada veya satmakta yardımcıdır.
  • Değiş Tokuş : Spot pazarlarda fiyat tekliflerinde bulunarak arz ve talep dengesini sağlamaya çalışırlar.

B2B eMarketplaces

Elektronik pazar yerleri değiştirmelerini kapsamaktadır. Elektronik pazar yeri tedarik zincir hizmetlerine ek olarak katalog, açık arttırma ve değiş tokuş hizmetlerini de sunmaktadır.Elektronik pazar yerleri katma değer yaratan içeriklerde bulunur.Bunlar sektörle ilgili bilgilerin, makale ve araştırma raporlarının yer aldığı linkler olabileceği gibi online eğitim sınıflarının açıldığı bölümler de olabilir.Elektronik pazar yerleri üyeleri arasındaki iletişim ve işbirliğini geliştirir. Sektördeki uzmanlarla yapılan forumlar,tartışma ortamları bu gelişmeyi sağlar.

CPFR - Collaborative Planning Forecasting and Replenishment. Tedarikçi ve Alıcıların işbirliği yaparak ortaklaşa ürün planlaması, bütçelemesi ve sevkiyat planlaması yapması.

Distribution center (DC) - Dağıtım Merkezi, Depo. Tedarikçiden alınan ürünlerin mağazaya gitmeden tutuldukları depoya denir.

DSD - direct store delivery. Dağıtım merkezi veya malverenden kamyon ile yapılan dağıtımların direkt mağazaya yapılması.

E-Commerce .Elektronik Ticaret. Firmalararası, firmalardan müşterilere, tüketicilerin kendi aralarında elektronik ortamı kullanarak (internet) mal, ürün, hizmet alışverişi yapmalarıdır.

ECR - Efficient Consumer Response. Alternatif mağazacılık kanallarında satış hacmini arttırmak, tüketici taleplerine cevap verebilmek için yiyecek ve yiyecek dışı ürün satan mağazalar tarafından kurulmuş komite.

SKU - Stock Keeping Unit, farklı bir renk, beden, çeşitlilik veya paketleme tarzı arz eden, diğer ürünlerden ayırmak için farklı ürün koduna ihtiyaç duyan ürün.

Supply chain - Tedarik Zinciri. Kitlesel ürünlerin üretimden tüketiciye ulaşana kadar geçmiş olduğu tüm lokasyon gruplarından oluşan zincir. Her ürün ve bölge zinciri birbirinden farklılılık arz eder. Bazıları uzun, bazıları kısadır. Genellikle üretici, distrübütör, depo, mağaza ve tüketiciden oluşur. Başka bir nitelendirmesi de talep zinciridir.

VMI - Vendor Managed Inventory. Malveren tarafından stok yönetimi. Mağaza, depo stoklarının direkt tedarikçi firma tarafından takibi ve yönetimini kapsamaktadır.

Yardım

Sözlük

Sık Sorulan Sorular